Author Topic: Digitec Ltd / Smart-Stuff / Wellsmart  (Read 2604 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sm@rt

• **
Digitec Ltd / Smart-Stuff / Wellsmart
« on: 28 May 2012, kl: 17:52:04 »
Jeg har lest at flere her har god erfaring med dette firmaet, men jeg kan ikke si at jeg er med i den klubben.
09.04.2012 Bestillte jeg en del småting fra nettbutikken deres. Pengene ble umiddelbart trukket fra konto.
Fikk bekreftelsesmail.

PLEASE NOTE: Most items will be delivered in 7-10 working days within the UK, 10-14 days in Europe and 14-15 days for the rest of the World.
Our aim is to reduce these times as much as possible but in order to help us do this you will not receive any further correspondence from us until your order has been dispatched.

(Den siste setningen innebærer at de ikke svarer på epost fra deg før varene er klar til forsendelse)
I mitt tilfelle tok dette ca. 7 uker. I mellomtiden har jeg sendt epost og spurt om hvilke artikler som tok lang tid, og om de kunne tas av ordren. 
Ingen respons!
25.05.2012 Kommer det endelig livstegn.
Får beskjed om at jeg har valgt feil forsendelsesalternativ ved ordreopprettelse, så de må ha mer fraktpenger før de kan sende varene

De har syv fraktalternativer for normale forsendelser.
1: UK mainland
2: Irland, Belgia, Nederland, Frankrike, Tyskland, Danmark   :-\
3: Italia, Portugal, Spania
4: Hellas, Kypros, Andorra, Slovakia, Tyrkia
5: Rest of Europa  :party_smiley:
6: USA & Canada
7: Rest of world

Valgte naturlig nok "Rest of Europe" Denne var ca 30% dyrere enn f.eks til Danmark og Tyskland. Høres riktig ut.
Men neida. Får beskjed om at det kun gjelder EU medlemsland, og på grunn av at de må fylle ut toll-skjema, så må de ha ca. dobbelt opp av opprinnelig fraktpris.
De ekstra fraktpengene vil de ha til en annen konto enn opprinnelig beløp ble betalt til.
Er lei av å vente, så jeg har betalt etter noe krangling, men jeg tenkte at andre kan få høre om min erfaring og eventuelt slippe lignende selv.
Noen andre som har positive/negative erfaringer av nyere dato om dette firmaet?
Fortwo Brabus Xclusive '12

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
Re: Digitec Ltd / Smart-Stuff / Wellsmart
« Reply #1 on: 29 May 2012, kl: 00:17:53 »
Jeg har kjent til dette lille firmaet i årevis, og det som går igjen er mangel på svar via mail. Skal du få noe gjort må du ringe dem.
Jeg finner det litt rart at de fortsatt ikke har fått på plass en person som kan ta seg av email-henvendelser kjapt og greit...

Forøvrig trykket du jo riktig på hvor du var i verden, så det bør de ta på egen kappe, mener jeg.
Frode har det gøy i en -99 Passion

y2k delebil skal høgges. Trenger du noe sender du meg en PM

Offline SmartVeteran

• nybegynner
  • *
  • 16 år med Smart
« Reply #2 on: 31 May 2012, kl: 21:34:25 »
Har kjøpt mye fra dette firmaet, og besøkt de to ganger i Uk.
Dette er i utgangspunktet et såvidt jeg vet et godt verksted, som har spesialisert seg på Smart.

Salg av deler etc. er nok  litt bigesjeft preget, og noe som Kate driver litt på siden av hoved businessen som er verkstedet. Fir å illustere businessen er "verksted ekspedisjonen" og lokalet for salg av deler på under 4 kvadratmeter. Så dette er ikke noe varehus!

Kjøpte akkurat to Brabus Monoblokk Roadster felger, bestilte de 5. Mai, Digi-tech sendte de 18. Mai og jeg fikk de 24.mai 15 kilo felger i stor pakke, frakt pris ca 270 kroner levert på døra med UPS. Det er ikke dyrt.

De har gjort om betalingsløsningen siden sist jeg handlet, slik at pengene trekkes ved bestilling. Før trakk de penger når de sendte delene.

Ellers går telefonene nå til et callcenter dersom de er opptatt i verkstedet. Derfor kan det være vansklig å få tak i Kate som står for delesalget. Derfor er det greit å sende mail, og mase litt dersom det går litt treigt.
Men det er nødvendig å være litt tålmodig.

Jeg kommer selvsagt fortsatt til å bestille deler fra dette firmaet.

Offline sm@rt

• **
« Reply #3 on: 31 May 2012, kl: 22:26:19 »
Takk for oppklarende innlegg!  :)
Det forklarer jo leveringstiden. Får ta det på min kappe at jeg ikke sende flere mailer eller prøvde å ringe for å få fortgang.  :-\

Jeg betalte forøvrig over det dobbelte i frakt i forhold til deg og såvidt jeg vet er vekten på forsendelsen mindre enn hos deg.
Ikke store summer, men blir litt prinsippsak  :P Er jo dumt å betale mer enn tilsynelatende nødvendig.
Hvis andre har positive/negative erfaringen fra nyere tid, er det bare å dele :)

Fortwo Brabus Xclusive '12

Offline RoadieRobert

• Smartster!
« Reply #4 on: 01 June 2012, kl: 16:13:51 »
Mener jeg har hatt noen ordrer hos dem tidligere og kan ikke si jeg har opplevd noe negativt.

Eneste negative erfaringen jeg har hatt mener jeg var med Smarts R Us (tror de har skiftet navn) der jeg ikke fikk ordren min.
Gått over til kassebil(MPV)... :|

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
« Reply #5 on: 01 June 2012, kl: 23:07:19 »
Mener jeg har hatt noen ordrer hos dem tidligere og kan ikke si jeg har opplevd noe negativt.

Eneste negative erfaringen jeg har hatt mener jeg var med Smarts R Us (tror de har skiftet navn) der jeg ikke fikk ordren min.
Neida. De finnes fortsatt under samme navn (-.com) men ble for en del år siden tvunget til å endre logoen sin. Problemet var den speilvendte R -en i midten. Internasjonale Toys-R-Us likte ikke den noe særlig...

Denne sjappa er på størrelse med Wellsmart vil jeg si. Altså pitteliten når du endelig finner dem der nede i kjellerlokalet på baksida.
Når det er sagt er det jo en del år siden jeg var der for å få en remap på plass, så ting kan ha skjedd...

Offline Hugo_Hardnuts

• nybegynner
  • *
« Reply #6 on: 14 October 2013, kl: 13:23:44 »
Heh, var inne og kikket på noen deler hos Smart Stuff nå. På en ordre på totalt £421 er £135 frakt! Dette er 3 ganger fraktkostnadene for hva det koster til feks. Sverige! Sendte mail til dem og spurte, og de bekreftet at det er ekstrakostnader knyttet til å "navigate customs". Jeg forstår jo at det koster noe ekstra til Norge pga. turen gjennom tollen, men å ta £90 for dette er rimelig drøyt...

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
« Reply #7 on: 14 October 2013, kl: 21:44:33 »
Ta en ekstra runde med dem. £90 for frakt er jo hinsides vil jeg mene

Offline Hugo_Hardnuts

• nybegynner
  • *
« Reply #8 on: 08 December 2013, kl: 22:59:31 »
Siste runde endte med at jeg satte hele bestillingen på vent. Er inne og kikker nå, og det ser ut til at de har revidert fraktkostnadene kraftig. De opererer med en ny soneinndeling, hvorav jeg regner med at "CH, GI, IS, LI, NO (Zone G)" er den en benytter fra Norge. £135 i frakt er nå blitt til £79 på samme orderen, og det er jo pokker til forskjell! Så da lurer jeg på om det ikke blir julegave til meg selv :)