Author Topic: Guide i å dele opp Roadster-teppet  (Read 1608 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline OC

• **
  • 2005 Roadster Coupe Brabus xclusive 100k.
Guide i å dele opp Roadster-teppet
« on: 04 November 2012, kl: 17:34:28 »
Endelig tok jeg mot til meg, og delte det opp, og er veldig fornøyd med oppdelingen :cool:. (opp-)Deler det derfor med dere!

Bildene viser:
1. Teppet på garasjegulvet + tapetkniv (gikk som en lek å skjære i det, enkelt!)

2. Først delte jeg under konsollen, og ned mot ene setet.(valgte der setet er høyest, og dermed skjuler skjøten mest.= standardvalg for alle mine kutt igrunn)

3. Delte så under setene, og til slutt(viser ikke på bildene) -ca 1 håndbredde bak SMART-logoen på skrå opp mot dørkarmen(tynt lag med gummi akkurat der)

Så nå synes det egentlig kun godt mellom midtkonsollet og girspaken. Har planer om å skjule det 100% med en Custom-koppholder der.

Så, nå blir det lettere å ta ut teppebiltene om den skulle lekke litt fremme, eller for å rengjøre etter en blaut vinter :-)

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
Re: Guide i å dele opp Roadster-teppet
« Reply #1 on: 04 November 2012, kl: 22:23:41 »
Jeg ser selvfølgelig årsaken til, eller rettere sagt tankegangen bak at du har funnet frem tapetkniven. Du forbereder deg på det verste, og det er sikkert ikke dumt dét.

Men det kunne kanskje også vært greit å også fortelle hva som måtte demonteres og hvordan, før du fikk teppet ut, og så klart det samme for hver enkelt del etter oppklippingen om enkelte teppedeler må ut senere.
Frode har det gøy i en -99 Passion

y2k delebil skal høgges. Trenger du noe sender du meg en PM

Offline OC

• **
  • 2005 Roadster Coupe Brabus xclusive 100k.
« Reply #2 on: 05 November 2012, kl: 21:03:47 »
Joda, burde og ha fått med tekst mellom bildene, og er litt usikker på om denne guiden er bygget om slik den skal eller om den i hele tatt ligger på rett sted. Utmonteringen av teppet innebefatter torx for å løsne setene og først og fremst å demontere batteriet så man slipper en lysende airbag-lampen som jeg nå her, og som trolig vil koste med 5-600,- å få nullstillet koden på, før neste EU-kontroll. Jeg koblet nemlig ifra kablene under setene og hadde på strømmen FØR de ble koblet til igjen. Dumt, gjør det nok aldri igjen.

Offline sm@rt

• **
« Reply #3 on: 06 November 2012, kl: 19:38:58 »
Joda, burde og ha fått med tekst mellom bildene, og er litt usikker på om denne guiden er bygget om slik den skal eller om den i hele tatt ligger på rett sted. Utmonteringen av teppet innebefatter torx for å løsne setene og først og fremst å demontere batteriet så man slipper en lysende airbag-lampen som jeg nå her, og som trolig vil koste med 5-600,- å få nullstillet koden på, før neste EU-kontroll. Jeg koblet nemlig ifra kablene under setene og hadde på strømmen FØR de ble koblet til igjen. Dumt, gjør det nok aldri igjen.
Har du forsøkt å koble av batteriet en gang til i 5-10 minutter i tilfelle det er nok for å nulstille?
Helt gratis og verdt ett forsøk spør du meg.
Fortwo Brabus Xclusive '12

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
« Reply #4 on: 06 November 2012, kl: 20:35:34 »
Har du forsøkt å koble av batteriet en gang til i 5-10 minutter i tilfelle det er nok for å nulstille?
Helt gratis og verdt ett forsøk spør du meg.

Er nok nytteløst det. Feil på airbag er vel faktisk den eneste feilkoden som ikke lar seg fjerne via denne metoden. Årsaken er naturlig nok at den er så tydelig fokusert på sikkerhet.

En annen ting er at selv om feilen er lagret og lampa lyser betyr det ikke nødvendigvis at airbaggene er satt ut av spill. Det har vært diskusjoner om akkurat dette på andre fora, men så langt er det ingen med en lysende varsellampe som har krasjet og stått frem og fortalt om baggene funket eller ikke ...

OC :
Guiden ligger spot on der den skal være  :)

Jeg koblet ifra kablene under setene og hadde på strømmen FØR de ble koblet til igjen. Dumt, gjør det nok aldri igjen.

Enig der. Det var akkurat der du feilet. Greit å vite til neste gang  ;)
« Last Edit: 06 November 2012, kl: 20:41:48 by Guinnessman »
Frode har det gøy i en -99 Passion

y2k delebil skal høgges. Trenger du noe sender du meg en PM