Author Topic: Retrofit Comfort pakken  (Read 1078 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Fat_Board

Retrofit Comfort pakken
« on: 17 June 2013, kl: 11:28:22 »
Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Brabus Coupe.
Men så har jeg sett mye på bilder av den og ser at den ikke har noen regnsensor utstyrt.
Så jeg tenkte at jeg skulle sjekke ut hvordan jeg selv kan installere det. Men jeg finner ingenting om den, finner heller ikke delen engang.

Er det noen som har noe som helst peiling på hvor man kan finne informasjon om dette? Evt også hvor mye det vil koste for uniten og om jeg må få fikset på hjernen i bilen så den skjønner det.

All info mottas med takk ;-)
Smart Roadster Brabus Coupé Xclusive Jack Black #43021
Trenger du feilsøk på din Smart? Send med en PM. Har egen StarDiagnose og WIS/EPC.

Offline RoadieRobert

• Smartster!
Re: Retrofit Comfort pakken
« Reply #1 on: 17 June 2013, kl: 12:25:27 »
Jeg mener du må skifte frontvinduet.

Kanskje du finner noe info på fq101.co.uk eller evilution.co.uk om jeg husker linkene korrekt.

Jeg har ikke regnsensor selv men kanskje jeg hiver meg på når den tid kommer at jeg må skifte vinduet.
Gått over til kassebil(MPV)... :|

Offline Phi Huynh

Re: Retrofit Comfort pakken
« Reply #2 on: 17 June 2013, kl: 19:54:18 »
stemmer det som roadie sier ja.

Frontruta har en holder for regnsensoren, så ruta må skiftes. Så må sensoren monteres. Videre er det ikke alle roadstere som har ferdig ledningsnett til sensoren, dersom den ikke har det, må det trekkes ledninger ned til SAM'en. Dette kommer ikke som ettermonteringssett, så her må det trekkes riktig antall ledninger og klemme på riktig terminaler.

Til sist må du få lagt inn utstyrskoden på datakortet og SCN kode SAM'en. Så er det tut å kjør.
Jeg har fått nytt telefon nummer. Send meg pm om du trenger det.
Mercedes CLK500 ræcerbil
Tidligere smart guru på Autostern, nå tekniker og kurs instruktør @ Robert Bosch Automotive Aftermarket Norge.
Trenger du rep/feilsøk på din smart, pm meg. Har egen StarDiagnose og WIS/EPC +