Author Topic: Ny nøkkel  (Read 1312 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline morsta

• nybegynner
  • *
Ny nøkkel
« on: 13 March 2016, kl: 11:28:49 »
Hei
Noen som vet hvor mye ny nøkkel til Smart roadster koster. Jeg fant en på nettet (http://www.banggood.com/3-Button-433MHZ-Remote-key-Keyless-Entry-Fob-For-MERCEDES-BENZ-MB-Smart-Fortwo-p-1028868.html) men den må sikkert programmeres. Det er vel noe Bertil o steen ikke gjør, med mindre den er kjøpt hos dem?

Offline Fat_Board

Re: Ny nøkkel
« Reply #1 on: 13 March 2016, kl: 15:08:27 »
Nøkkel får du kjøpt ganske billig slik du har der, men de må kodes ja.
Dette er noe du kan gjøre hos Mercedes, eller det kan gjøres hos noen med riktig diagnoseutstyr.
Hvor i landet holder du til?
Smart Roadster Brabus Coupé Xclusive Jack Black #43021
Trenger du feilsøk på din Smart? Send med en PM. Har egen StarDiagnose og WIS/EPC.

Offline morsta

• nybegynner
  • *
« Reply #2 on: 13 March 2016, kl: 20:34:18 »
Hei
Jeg bor i Stavanger.

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
« Reply #3 on: 14 March 2016, kl: 00:31:05 »
Ser ut til å være et bra kjøp dette, forutsatt at det er riktig type / frekvens etc. Selv betalte jeg £50 for en en-knapps
fra UK for en hel del år siden, og da uten sverdet. Koding fikk jeg gjort hos BOS Stavanger uten videre kommentar.
(BOS Stavanger er smart-sertifisert og det er et must for å kunne jobbe med smart)

Greia her er at alt de selger selges 'hver for seg'. Du er ikke tvunget til å kjøpe en komplett 'pakke'.
Det som irriterer mest er at de tar betalt for ~20 minutters arbeid pluss TAN-koden når det egentlig
er en tre-minutters jobb. Med det mener jeg effektiv arbeidstid. Mesteparten av tida går med på å
vente på digital oppkobling og overføring av riktig kode fra Tyskland, så de kan lett ta et oljeskift mens de venter.
Nå hadde jeg en på 'innsida' av systemet, så fikk det litt billigere enn standardpris.

Det er på den annen side klart at de mest sannsynlig kan nekte å montere medbrakte uoriginale deler som
bremsedeler og annet som 'kan' gå på sikkerheten løs.

Jeg tror jeg ville hivd meg på telefonen for å høre hvor landet ligger.

PS: Husk at alle nøkler og bilen må følge med på lasset ved koding av ny nøkkel.
Frode har det gøy i en -99 Passion

y2k delebil skal høgges. Trenger du noe sender du meg en PM