Author Topic: En ille forbrukerhistorie om en hjulkapsel og BOS Stavanger  (Read 295 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline lavag

En forbrukerhistorie om en hjulkapsel og BOS Stavanger – Kandidat til verdens dårligste service.

Min Smart Fortwo er kjøpt ny i november 2007.
Kjøpt av importør som ikke er offisiell forhandler av Smart i Norge. Fin bil og alt ok. Vel jeg har tre hjulkapsler og trenger en fjerde. Historien under er om arbeidet for å få tak i den.

Fortelling under er så utrolig å se tilbake på men lurer på hvordan det kunne skje. Dette kan da ikke være flere uheldige glipp på en gang. En slik service virker mer som om noen aktivt gikk inn for å gi dårlig service. Og en god jobb gjorde de med det.

En hjulkapsel av den vanligste typen manglet altså på min nye Smart så jeg starter på prosessen med å få en enkelt standard hjulkapsel.

-1.des. 2007: jeg er hos Bertel O.Steen Stavanger den 1.des.2007 og igjen 4.desember.
-4.des: De ser kapselen, noterer nummer og kopi av vognkort(!). De skulle så ringe meg.
-jeg ber også bilselgeren min om å skaffe kapsel. Han har bestilt 9.desember hos Autostern.

-2.jan: jeg er igjen hos BOS Stavanger siden ingen har ringt. De tar igjen kopi av vognkort (!) og sier kapsel er et problem.
-4.jan: bilselger sier han ikke har fått noe melding fra Autostern og prøver nå bestilling mot Tyskland.
-4.jan: jeg printer ut bilde av en hjulkapsel med delenummer. Leverer det til lokal BOS. Ring meg når dere har delen ber jeg.
-11.jan: lokal BOS har funnet kapsel og vil bestille fra tyskland, kr695 per stykk. Wow dyrt.
-13 jan: bilselger sender meg link til tyske Ebay.de og bestiller fra sin forhandler til meg. Ska leveres i februar en gang sies det.

-13 feb: Bilselger håper hjulkapsler kommer i feb man kan ikke garantere.
-18 feb: jeg gir opp å vente på bilselger for han kan ikke garantere at hjulkapsel kommer i februar
-19 feb: jeg bestiller hjulkapsel og drinkholderskruer hos BOS (Stavanger). OK for bilselger.

-7.mars: jeg ringer BOS for å purre på bestilling, de ringer ikke tilbake.
-11.mars: jeg ringer BOS for å purre på bestilling
-12.mars BOS ringer tilbake og sier noe gikk galt med bestilling så de bestiller NÅ på ny i fra Tyskland

-1.april: jeg purrer på bestilling. skal bli ringt opp igjen 1. eller 2.april. Det skjer ikke.
-3.apr: BOS ringer og spør om karosserinummer på bilen min. Hvorfor det tenker jeg? Har tidligere gitt dem kopi av vognkort TO ganger! Jeg skal bli oppringt 3. eller 4.april. Det skjer ikke.
-8.april: jeg får melding fra BOS at noen bestilte skruer er kommet men hjulkapsel er ukjent status.

23.april: jeg spør bilselger om han har fått kapsler. Han har ikke og ber meg bestille selv fra tyske Ebay.de. Jeg kan ikke tysk
28.april: jeg ringer BOS igjen. De skal ringe meg tilbake samme dag med mer info. Ingen ringer.
30.april: jeg ringer BOS igjen. De skal ringe meg tilbake samme dag med mer info. Ingen ringer.

2.mai: jeg ringer BOS igjen. De skal ringe meg tilbake samme dag med mer info. Ingen ringer.
-  En dame på telefon skulle personlig sørge for at de ringte tilbake. Ingen ringer.
2.mai: jeg bestiller ekstra gulvmatter på ebay.de
5.mai: jeg utvider min eBay-bestilling med hjulkapsler. Nå skal jeg fikse kapsel selv! :-)
8.mai: annonserer på internet-forum at jeg skal publisere hele historien om kapselen.
9.mai BOS ringer og har nå fått en hjulkapsel. Pris er 165kr og ikke 690kr som før nevnt.
- Jeg endrer min Ebay bestilling så hjulkapsler blir til vinduesviskere. Jeg hadde jo allerede betalt. Vindusviskere er ok slitasjedeler for fremtiden.

Når jeg ser tilbake så er dette en forbrukerhistorie som er hinsides ille. Åssen er det mulig. BOS Stavanger har hatt en service som er langt under det værst tenkelige.

Moro å se tilbake på. Kommer jeg til å kjøpe Mercedes noen gang? :-)

Offline Guinnessman

• Smart moderator
  • Smart siden 2001...
Re: En ille forbrukerhistorie om en hjulkapsel og BOS Stavanger
« Reply #1 on: 20 May 2018, kl: 23:34:44 »
Hehe, ikke akkurat en solskinnshistorie det der, nei. Får håpe de har brukt de siste
elleve åra på å bedre internkommunikasjonen og oppfølging av bestillinger...
Frode har det gøy i en -99 Passion

y2k delebil skal høgges. Trenger du noe sender du meg en PM